Jak kierownik marketingu dba o marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem?

kierownik marketingu

Kierownik marketingu nie jest częścią zarządu firmy oraz nie pracuje w działach finansowych. Można więc mieć mylne przekonanie, że nie ma on zbyt dużego wpływu na strategię działania całej firmy. Nie jest to jednak prawda. Sposób, w jaki zarządza przedsiębiorstwem, z punktu widzenia marketingu, ma ogromny wpływ na to, jak firma postrzegana jest przez kontrahentów oraz klientów.

O czym więc musi pamiętać, opracowując strategię marketingową przedsiębiorstwa?

Kierownik marketingu powinien zadbać o wiele aspektów, które składają się na budowanie marki. Zarządza on obszarem produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji. W zależności od struktury w firmie, może mieć większy lub mniejszy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji. Jego rolą jest jednak zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategii, która jest ewentualnie przedstawiana osobom decyzyjnym zaangażowanym w cały projekt.

W swojej codziennej pracy kierownik marketingu powinien brać pod uwagę wskazówki dostarczane przez analityków. Skoordynowanie tych obszarów powoduje, że kierownik może podejmować dużo trafniejsze decyzje. Wbrew przekonaniu wielu osób, marketing nie polega bowiem wyłącznie na wymyślaniu coraz kreatywniejszych sposobów promocji. Jest to zbiór kompleksowych rozwiązań, które mają kształtować sposób patrzenia na markę na rynku. Rolą kierownika marketingu jest opracowanie planu tych rozwiązań oraz wdrożenie ich w życie.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. Strategii Marki

    AIBY LLC sp z o o

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Twoje zadania: Opracowanie i realizacja długofalowej strategii marki na rynkach zagranicznych Tworzenie spójnego brandbooka oraz nadzór nad komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną Współpraca z...

  • Specjalista do spraw reklamy i marketingu

    Miejski Urząd Pracy w Olsztynie

    Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/ Olsztyn

    Dodane: dzisiaj

    zadania związane z marketingiem i reklamą, tworzenie ofert, publikacje w social media Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne:

  • Senior Product Manager (turbosprężarki)

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: śląskie/ Zabrze

    Dodane: dzisiaj

    Tworzenie i wdrażanie strategii produktowej segmentu turbosprężarek na rynku europejskim Analiza rynku, konkurencji i trendów technologicznych; rekomendowanie kierunków rozwoju Opracowanie mapy...

  • Dziennikarz

    Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu

    Lokalizacja: podkarpackie/ Mielec

    Dodane: wczoraj

    Przygotowywanie materiałów newsowych w serwisie Mielec.tv, redagowanie tekstów, montaż wideo, udział w konferencjach prasowych, kontakt z urzędami, nagrywanie wywiadów, udział w wydarzeniach...