Co musi umieć dobry kierownik marketingu?

kierownik marketingu

Sprawowanie kierownictwa w dziale marketingu nie jest łatwym zadaniem. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi umiejętnościami miękkimi, dzięki którym możliwe będzie motywowanie pracowników oraz zarządzanie całym zespołem. Ponadto kierownik marketingu powinien stale wykazywać się kreatywnością i nieszablonowym myśleniem. Tylko wtedy istnieje pewność, że strategia marketingowa będzie realizowana przez zespół w sposób prawidłowy.

Każdy kierownik marketingu powinien przede wszystkim posiadać wykształcenie kierunkowe, które potwierdza jego kwalifikacje do zarządzania daną jednostką. Najczęściej funkcję tą piastują osoby, które ukończyły studia na kierunku marketing i zarządzanie. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają studia podyplomowe, których profil dostosowany jest do charakteru danego działu. Tytułem przykładu, od osoby zarządzającej zespołem grafików niejednokrotnie wymaga się ukończenia kierunku związanego z reklamą cyfrową.

Najważniejsze jest jednak, aby kierownik marketingu dysponował odpowiednimi umiejętnościami miękkimi. Jedynie charyzmatyczny przywódca jest w stanie zmotywować zespół do działania oraz jednoznacznie określić cel, do jakiego dąży dana jednostka. Niezbędna jest również umiejętność delegowania pracy oraz sprawna komunikacja – zarówno z członkami zespołu, jak i ze zleceniodawcami.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. e-commerce na rynek czeski

    Action S.A.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska: Analiza rynku czeskiego pod kątem e-commerce oraz identyfikacja kluczowych trendów i rozwoju. Opracowywanie i realizacja strategii marketingowych (kampanie Google Ads, Facebook...

  • Specjalista ds. wsparcia sprzedaży

    Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach

    Lokalizacja: mazowieckie/ Siedlce

    Dodane: dzisiaj

    - współpraca z agentami ubezpieczeniowymi:- obsługa kontrahentów (telefonicznie i mailowo),- przygotowywanie ofert ubezpieczeniowych,- rozwiązywanie problemów (produktowych i systemowych)...

  • Specjalista d/s analiz i badania rynku

    Powiatowy Urząd Pracy w Kutnie

    Lokalizacja: łódzkie/ Kutno

    Dodane: wczoraj

    Wykonywanie analiz rynkowych. Projektowanie badań rynkowych,metodologii badawczej. Opracowywanie raportów,rekomendacji oraz prezentacji z badań. Ścisła współpraca z zespołem badawczym....

  • Dekorator

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: wczoraj

    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Dbanie i przygotowanie ekspozycji towarów w sklepie zgodnie ze standardami marki AGATA S.A.; Nadzór nad poprawną ekspozycją towarów;...