Zanim kierownik marketingu będzie mógł świętować objęcie nowego stanowiska, czeka go ścieżka kariery pozwalająca się rozwijać oraz ulepszać swoje umiejętności. Przejście jej gwarantuje nie tylko brak problemów ze znalezieniem pracy, ale również bardzo dobre zarobki. Zwykle nie da się jej jednak nadmiernie skrócić. Może się natomiast wydłużyć, jeśli nie zadbamy odpowiednio o stałe wkładanie energii w nasz rozwój. Jakie stanowiska musimy przejść, aby mieć na biurku wymarzoną tabliczkę z napisem „kierownik marketingu?”
Większość ambitnych osób z większych miast podejmuje się działań zawodowych jeszcze w czasie studiowania. Do ich potrzeb dopasowują się korporacje rekrutujące studentów już w czasie studiów, najpierw zapraszając na bezpłatne szkolenia, a następnie oferując pracę tym, którzy podczas szkoleń najbardziej przypadną im do gustu. Staż często staje się okazją do zdobycia doświadczenia, ale również prostą drogą do zyskania stanowiska juniorskiego w dziale marketingu. Możemy zostać asystentem ds. marketingu, a do naszych zadań należeć będzie wykonywanie zadań, które zleci nam pośrednio kierownik marketingu.
Awansując, będziemy mogli zostać specjalistą lub koordynatorem ds. marketingu. To pośredni stopień w drodze do tego, aby pracować jako kierownik marketingu. Po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia oraz wykazaniu się mamy możliwość objąć stanowisko dyrektorskie lub menadżerskie.