Jakiś czas temu firma wysłała mnie na szkolenia, które miały mnie przygotować do awansu na stanowisko kierownik marketingu Radom. Szkolenie okazało się raczej mało interesujące i zacząłem się zastanawiać, jaki jest sens zmuszania pracowników do udziału w takich zajęciach. Czy nieustanne wysyłanie pracowników na coraz więcej szkoleń jest w ogóle uzasadnione? Z jednej strony zrozumiały jest fakt, że pracownicy powinni poszerzać swoją wiedzę, którą będą mogli wykorzystać w praktyce. Niemniej jednak często spotykamy się z tendencją, że poszczególne szkolenia w firmach nie zawsze stoją na odpowiednim poziomie merytorycznym. Oczywiście dotyczy to szkoleń przeprowadzanych przez firmy zewnętrzne. Jak więc uzyskać pewność, że dana firma szkoleniowa okaże się odpowiednia dla konkretnego działu? Przede wszystkim osoby odpowiedzialne w danej firmie za szkolenia zawsze powinny sprawdzać informacje. Bardzo ważne jest uzyskanie faktów odnośnie tego, przez kogo poszczególne szkolenia są przeprowadzane. Warto też sprawdzić, czy firmy szkoleniowe posiadają na swym koncie jakiekolwiek sukcesy.