Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Praktykant / Praktykantka w obszarze Digital marketing/ UX/ UI w Orange

    Orange Polska S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: dzisiaj

    Staniesz się kreatorem/kreatorką wizualnym/wizualną: będziesz projektować grafiki i kampanie reklamowe zgodne z identyfikacją wizualną marki Orange. Poznasz tajniki SEO i SEM: nauczysz się...

  • Specjalista ds. Marketingu

    Perpemo

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa, przy stacji metra Świętokrzyska

    Dodane: dzisiaj

    Planowanie i realizacja działań marketingowych; Działania marketingowe w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram itp.); Konfiguracja i nadzorowanie kampanii (google ads, meta itp.);...

  • Specjalista / Specjalistka ds. Obsługi klienta i social media

    Klient portalu Praca.pl

    Lokalizacja: lubuskie/ Gorzów Wielkopolski

    Dodane: dzisiaj

    Tworzenie angażujących treści i publikowanie postów. Wykonywanie zdjęć i krótkich filmów na potrzeby social mediów. Planowanie i realizacja kampanii marketingowych. Moderowanie komentarzy i...

  • Marketing Assistant

    BIG Poland

    Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/ Ostróda

    Dodane: dzisiaj

    Key Responsibilities: Develop and execute marketing strategies for commercial properties. Manage social media and digital marketing campaigns. Coordinate events, promotions, and marketing activities....