Jakie błędy często popełnia kierownik marketingu?

kierownik marketingu praca błędy

Kierownik marketingu ma niełatwe zadanie, jakim jest kierowanie całym działem podległych mu ludzi. Pod wpływem presji czasu oraz nadmiaru obowiązków łatwo jest popełnić jakiś błąd, który może kierownika wiele kosztować. Czasem jednak pomyłki nie są aż tak bardzo zauważalne, ale mogą mieć niekorzystne skutki w przyszłości. Jakie błędy dział marketingu popełnia najczęściej, wdrażając strategię reklamową?

Pierwszym błędem, który pojawia się w działaniach, którymi zarządza kierownik marketingu, jest błąd polegający nam niedopasowaniu strategii marketingowej do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja to bowiem współcześnie najlepsza droga dotarcia do klientów. Jeśli nastawiamy się na każdego, to tak naprawdę nasza reklama nie trafi do nikogo. Kierownik musi więc dbać o to, aby jego dział wiedział, do kogo kierowany jest produkt lub usługa oraz sprawdzał, czy tworzone treści w pełni odpowiadają założeniom.

Drugim błędem, który popełnia kierownik marketingu, szczególnie jeśli pracuje w małej firmie, jest błąd polegający na tym, że nie przeprowadza on dokładnych analiz działań, które wykonuje. O ile w korporacjach, różnorodne analizy to podstawa, w przypadku mniejszych działalności wiele osób decyduje się na działać na wyczucie. Taki sposób niestety nie pozwala porównywać efektów działań z różnych okresów między sobą, co utrudnia określenie, które strategie były najbardziej efektywne.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista do spraw marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Malborku

    Lokalizacja: pomorskie/ Malbork

    Dodane: dzisiaj

    obsługa klientów kluczowych dla firmy Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne: doświadczenie w pracy z klientem, j. angielski poziom podstawowy,

  • Specjalista do spraw obsługi ruchu turystycznego i marketingu

    Powiatowy Urząd Pracy w Opolu

    Lokalizacja: opolskie/ Tułowice

    Dodane: dzisiaj

    Sprzedaż usług muzeów należących do Fundacji. Praca w godz. 10-18. wynagrodzenie zasadniccze plus premia od sprzedaży. Miejsce pracy : Muzeum w Tułowicach Wymagania konieczne: Wykształcenie:...

  • Specjalista ds. kreacji i marketingu

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań

    Dodane: wczoraj

    Zakres obowiązków: Współtworzenie i wdrażanie strategii marketingowej, nadzór nad corporate identity. Projektowanie i przygotowywanie we współpracy z grafikami kreacji przekazów do kampanii...

  • Specjalista ds. marketingu i social media (motoryzacja)

    Powiatowy Urząd Pracy w Opolu

    Lokalizacja: opolskie/ Opole

    Dodane: wczoraj

    •Prowadzenie profili firmowych na Facebooku, Instagramie, TikToku i innych mediach społecznościowych.•Tworzenie i edytowanie filmów promujących nowe pojazdy.•Prezentowanie produktów –...