Co robi dział, którym kieruje kierownik marketingu?

marketing

Kierownik marketingu codziennie stoi przed wieloma wyzwaniami, które przychodzą do niego po pierwsze od strony zespołu, po drugie od strony kierownictwa, a po trzecie od klientów. Musi on odpowiednio koordynować swoją pracę, aby pogodzić często sprzeczne ze sobą oczekiwania wielu stron. Może się wydawać, że kierownik marketingu robi dosłownie wszystko, ale to nie do końca prawda. Ogromnym wsparciem jest bowiem dla niego cały dział. Czym się wspólnie zajmują?

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, zajmuje się wszelkimi zadaniami, które mają na celu promocję marki. Wspierają kampanie sprzedażowe poprzez analizowanie potrzeb klientów docelowych, znajdowanie sposobów na to, jak te potrzeby spełnić oraz wdrażanie wykreowanych strategii w życie. Praca działu marketingu jest bardzo różnorodna, dlatego na stałe zatrudnieni są w nim zarówno osoby bardziej kreatywne, jak i te myślące bardziej analitycznie.

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, powinien mieć jasno sprecyzowane cele swojego działania, aby skutecznie realizować założone zadania. Najogólniej można powiedzieć, że najważniejszym celem marketingowców jest zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze jednak realizuje to bezpośrednio poprzez kampanie sprzedażowe. Cele działu są również bardziej długoterminowe, a polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. marketingu i contentu

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Poznań, ul. Pastelowa 16

    Dodane: dzisiaj

    Zakres obowiązków: Współtworzenie i wdrażanie strategii marketingowej. Przygotowywanie materiałów promocyjnych do kampanii online i offline (e-booki, webinary, podcasty, wideo, mailingi,...

  • Pracownik agencji reklamowej

    Powiatowy Urząd Pracy w Wodzisławiu Śląskim

    Lokalizacja: śląskie/ Wodzisław Śląski

    Dodane: wczoraj

    Drukowanie materiałów reklamowych, wycinanie na gilotynie, przygotowanie paczek. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe Wymagania inne: obsługa komputera

  • Specjalista ds. marketingu

    Grodzki Urząd Pracy w Krakowie

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: wczoraj

    Zarządzanie wszystkimi zmianami systemowymi. Doradzanie wewnętrznym interesariuszom. Projektowanie i wdrażanie strategii komunikacji cyfrowej oraz ich ciągłe monitorowanie i udoskonalenie....

  • Koordynator ds. Zakupów Marki Własnej

    ZIKO Apteka Sp. z o.o.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Zakres obowiązków: Nadzorowanie obecnego asortymentu produktów i koordynowanie procesów współtworzenia i wdrożenia produktów Kompleksowe negocjacje warunków współpracy Pozyskiwanie ofert...