Kierownik marketingu, który chce być postrzegany w branży jako prawdziwy profesjonalista, powinien zadbać o swój wizerunek w sieci. To kluczowe właśnie w przypadku osób pracujący w marketingu. Jeśli bowiem sam nie umie wykreować swojego wizerunku, to wiele firm może mieć wątpliwość co do tego, czy będzie miał wykreować wizerunek marki. O co w takim razie w pierwszej kolejności powinna zadbać osoba, której rozpoczyna przygodę z marketingiem osobistym?
Pierwszym krokiem, który powinien wykonać kierownik marketingu, jest wpisanie swojego imienia i nazwiska w wyszukiwarkę internetową. Zdarza się, że kiedy coś takiego zrobimy, w sieci pojawią się zdjęcia z nami, o których już dawno zapomnieliśmy lub nie wiemy, że nasi znajomi je wrzucili. Mogą one przedstawiać nas zupełnie nie tak, ja my byśmy chcieli sami siebie przedstawić. Pamiętajmy, że również pracodawcy w ten sam sposób mogą się natknąć na takie zdjęcia, a na pewno nie pomoże to budować profesjonalnego wizerunku. Bardziej prawdopodobne, że mu zaszkodzi.
Kolejny krok, który powinien zrobić każdy kierownik marketingu to zbudowanie swoich profesjonalnych profili w social mediach, a później regularne ich prowadzenie. Tworzenie wysokiej jakości treści w sieci spowoduje, że zaczniemy być dużo bardziej rozpoznawalni, a rekruterom będzie coraz łatwiej do nas dotrzeć.