Kariera jako kierownik marketingu to jeden z popularniejszych w ostatnich czasach kierunek rozwoju zawodowego. Marketing wydaje się wielu osobom szansą na zdobycie kreatywnej pracy, w której mogą odnaleźć się osoby, nie do końca czujące się dobrze w branżach wymagających bardzo ścisłych kompetencji. Czy rzeczywiście jest to praca dla każdego? Najlepiej przekonać się o tym, wybierając staż w jednym z działów marketingu znajdującym się właściwie w każdej większej firmie w różnych częściach świata.
Czego można się spodziewać na stażu?
Staż, który ma być początkiem kariery na drodze do pracy jako kierownik marketingu to jeden z lepszych wyborów. W praktyce jednak może się okazać, że wcale nie będzie tak przyjemnym doświadczeniem, jak mogłoby się wydawać. Często bowiem jest tak, że pracodawcy oferują bardzo wiele, a okazuje się, że w praktyce jest tak, że staż polega na nalewaniu kawy lub herbaty. Warto więc dowiedzieć się wcześniej dokładnie, na co możemy liczyć, decydując się spędzić wakacje lub nawet więcej czasu właśnie na stażu mającym być wstępem do pracy jako kierownik marketingu.
Jeśli na naszym stażu nie możemy liczyć na to, co obiecywało ogłoszenie, warto w pierwszej kolejności zapytać przełożonych, czy nie moglibyśmy zrobić czegoś więcej, niż zlecone nam zadania. Jeśli jednak okaże się, że staż ma być tylko krokiem do zdobycia papierka zaliczającego obowiązkowe praktyki, lepiej z niego zrezygnować.