Co robi dział, którym kieruje kierownik marketingu?

marketing

Kierownik marketingu codziennie stoi przed wieloma wyzwaniami, które przychodzą do niego po pierwsze od strony zespołu, po drugie od strony kierownictwa, a po trzecie od klientów. Musi on odpowiednio koordynować swoją pracę, aby pogodzić często sprzeczne ze sobą oczekiwania wielu stron. Może się wydawać, że kierownik marketingu robi dosłownie wszystko, ale to nie do końca prawda. Ogromnym wsparciem jest bowiem dla niego cały dział. Czym się wspólnie zajmują?

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, zajmuje się wszelkimi zadaniami, które mają na celu promocję marki. Wspierają kampanie sprzedażowe poprzez analizowanie potrzeb klientów docelowych, znajdowanie sposobów na to, jak te potrzeby spełnić oraz wdrażanie wykreowanych strategii w życie. Praca działu marketingu jest bardzo różnorodna, dlatego na stałe zatrudnieni są w nim zarówno osoby bardziej kreatywne, jak i te myślące bardziej analitycznie.

Dział, którym zarządza kierownik marketingu, powinien mieć jasno sprecyzowane cele swojego działania, aby skutecznie realizować założone zadania. Najogólniej można powiedzieć, że najważniejszym celem marketingowców jest zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze jednak realizuje to bezpośrednio poprzez kampanie sprzedażowe. Cele działu są również bardziej długoterminowe, a polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. relacji z klientami marek luksusowych

    Auto Fus Group sp. J.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Opis stanowiska budowanie trwałego kontaktu oraz utrzymywanie relacji z Klientami marek luksusowych, analiza zapotrzebowania Klientów, organizacja eventów dla Klientów, ścisła współpraca z...

  • Key Account Manager (Reklama i Media)

    Action S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Zamienie (pow. piaseczyński, gm. Lesznowola), między Warszawą, a Piasecznem

    Dodane: wczoraj

    OPIS STANOWISKA: Szukamy dynamicznej i kreatywnej osoby do naszego zespołu! Jeśli masz doświadczenie w pracy z domami mediowymi i znasz specyfikę rynku digital, ta oferta jest dla Ciebie. Twoje...

  • Specjalista Produktowy Multiagencyjny

    GRUPA PZU

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Kłodzko

    Dodane: wczoraj

    Wsparcie Kierownika Sprzedaży w realizacji planów i zadań sprzedażowych Wdrażanie nowych produktów i przeprowadzanie akcji sprzedażowych Analizowanie rynku ubezpieczeniowego oraz monitoring...

  • Młodszy specjalista ds. przychodów marketingowych

    Super-Pharm

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Zakres zadań: Aktywna sprzedaż dostawcom produktów marketingowych Budowanie relacji z partnerami biznesowymi oraz prowadzenie negocjacji handlowych dotyczących usług marketingowych, w tym akcji...