Kierownik marketingu to jedna z odpowiedzialnych funkcji w firmie, dająca realny wpływ na wyniki sprzedaży firmy. Kierownik bowiem decyduje nie tylko o tym, jak ostatecznie wyglądać będą kampanie reklamowe, treści marketingowe dostępne w internecie czy ulotki, ale również o tym, w jakich kanałach marka będzie reklamowana, jaki będzie jej przekaz oraz dba o to, aby przekaz ten był całkowicie zgodny z wartościami firmy. Jednak działania marketingowe bardzo trudno przełożyć na realny efekt finansowy. Często bowiem analitycy mają problem, aby dokładnie zmierzyć wpływ jakiejś konkretnej reklamy na decyzje zakupowe konsumentów. W takim razie jak można mierzyć efektywność działań kierownika marketingu? Co świadczy o jego osobistym sukcesie?
Po pierwsze trzeba się zastanowić, czym jest sukces dla kierownika ds. marketingu. Może być nim bowiem awans, wynikający z odpowiedniego przeprowadzenia zespołu przez proces realizacji projektu. Może to być podwyżka oraz docenienie przez szefa. Ale sukcesem dla niejednego kierownika marketingu będzie również zadowolony z atmosfery w pracy zespół i pozytywny feedback od klienta. Sukces więc nie zawsze można mierzyć tylko i wyłącznie w kategoriach finansowych. Mogą być o małe sukcesy, składające się na to, że kierownik marketingu bardzo dobrze wykonuje swoje obowiązki.