Kierownik marketingu to niezwykle ciekawa praca, która każdego dnia wymaga kreatywności i umiejętności podejmowania strategicznych decyzji. Marketing jest szeroko rozumianym pojęciem, które ma na celu pozyskać odbiorców i trafić do jak największej liczby klientów zainteresowanych ofertą firmy.
Kierownik marketingu ma za zadanie zadbać o wdrożenie szeregu działań marketingowych, takich jak np. reklamy, promocje, prowadzenie strony internetowej itp. Działania marketingowe są jednym z elementów strategii rozwoju firmy, dlatego powinny trafiać do jak największej liczby osób. Bez sprawnego marketingu firma raczej nie będzie się rozwijać. Dlatego coraz częściej spotykamy na rynku kierowników marketingu, dbających o kontakt z klientem i wdrożeniem nowych działań w firmie.
Osoba pragnąca zostać kierownikiem marketingu powinna pamiętać o tym, aby być na bieżąco z nowinkami technologicznymi, stawiając na oryginalne rozwiązania przyciągające uwagę odbiorców. Kierownik marketingu, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie prowadzić wszelkie działania marketingowe zarówno w strefie online, jak i docierając do klientów innymi drogami. Marketing jest złożoną kwestią, która dostosowana zostaje zazwyczaj do indywidualnych oczekiwań firmy. Wdrożona jest właśnie przez kierowników marketingu, którzy dbają o promocję i reklamę firmy.