Kierownicze stanowiska wiążą się z dużą odpowiedzialnością, ale wraz z nią idzie w parze ogromna satysfakcja oraz poczucie spełniania wiążące się z tym, że mamy ogromny wpływ na różnorodne projekty, a często wytyczamy całe strategie w firmie. Takie zadanie ma właśnie kierownik marketingu, którego obowiązkiem jest koordynowanie procesu powstawania strategii marketingowej usługi lub produktu wchodzącego na rynek. Czym dokładniej zajmuje się kierownik marketingu?
Kierownik marketingu ma bardzo szeroki zakres działań. Najszerzej można powiedzieć, że zajmuje się kreowaniem, a następnie wprowadzaniem w życie strategii marketingowej firmy, w której jest zatrudniony lub dla której tworzy projekty na zasadzie współpracy B2B. W wyniku jego działań opracowywany jest cały wizerunek firmy oraz sprzedawanych przez nią usług lub produktów. Do konkretnych materiałów powstających w wyniku pracy kierownika marketingu należą różnorodne materiały promocyjne, począwszy od ulotek, a kończąc na zintegrowanych akcjach promocyjnych oparte o bardzo wiele kanałów promocyjnych.
Kierownik marketingu współpracuje ściśle również z działem sprzedaży, oszacowując czy dany produkt ma szansę się sprzedać, czy też nie będzie trafionym rozwiązaniem. Do jego zadań należy również stały kontakt z domami mediowymi oraz zewnętrznymi agencjami marketingowymi, którym zleca część zadań.