Jak kierownik marketingu ma się dogadać z kierownikiem sprzedaży?

współpracownicy

Kierownik marketingu oraz kierownik sprzedaży mają ten sam cel. Skutecznie przekonać klientów do zakupu produktów lub usług. Rzeczywistość pokazuje jednak, że czasem nie jest im łatwo się dogadać. Wynika to z wielu przyczyn, jednak największą jest inne spojrzenie na to samo zagadnienie. Brak porozumienia ma jednak niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Dlaczego tym działom trudno się dogadać i jak można to zmienić?

Kierownik marketingu zwykle patrzy na produkt w długim okresie. Jego cele są długofalowe, bowiem strategia marketingowa ma nie tylko sprzedawać tu i teraz, ale również wpływać na budowanie wizerunku marki przez długie lata. Kierownik sprzedaży myśli natomiast w krótszym przedziale czasowym. Postrzega on bowiem produkt jako coś, co trzeba sprzedać jak najszybciej. Stąd często wymusza na dziale marketingu przyspieszenie działań. Kierownik sprzedaży patrzy również inaczej na klienta. Postrzega go dużo bardziej jednostkowo, w czasie kiedy kierownik marketingu myśli o personie, czyli pewnym typie klienta, ale nie konkretnej osobie.

Co w takim razie zrobić, skoro kierownicy Ci patrzą na te same rzeczy w zupełnie inny sposób? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia integracja tych zespołów. Kierownicy działów powinni uczyć się od siebie nawzajem i spróbować zrozumieć odmienności w patrzeniu na produkty. To zmniejsza ryzyko nieporozumień oraz motywuje do współpracy.

Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. e-commerce na rynek czeski

    Action S.A.

    Lokalizacja: małopolskie/ Kraków

    Dodane: dzisiaj

    Opis stanowiska: Analiza rynku czeskiego pod kątem e-commerce oraz identyfikacja kluczowych trendów i rozwoju. Opracowywanie i realizacja strategii marketingowych (kampanie Google Ads, Facebook...

  • Specjalista ds. wsparcia sprzedaży

    Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach

    Lokalizacja: mazowieckie/ Siedlce

    Dodane: dzisiaj

    - współpraca z agentami ubezpieczeniowymi:- obsługa kontrahentów (telefonicznie i mailowo),- przygotowywanie ofert ubezpieczeniowych,- rozwiązywanie problemów (produktowych i systemowych)...

  • Specjalista d/s analiz i badania rynku

    Powiatowy Urząd Pracy w Kutnie

    Lokalizacja: łódzkie/ Kutno

    Dodane: wczoraj

    Wykonywanie analiz rynkowych. Projektowanie badań rynkowych,metodologii badawczej. Opracowywanie raportów,rekomendacji oraz prezentacji z badań. Ścisła współpraca z zespołem badawczym....

  • Dekorator

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: wczoraj

    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Dbanie i przygotowanie ekspozycji towarów w sklepie zgodnie ze standardami marki AGATA S.A.; Nadzór nad poprawną ekspozycją towarów;...