Kierownik marketingu nic by nie zdziałał, gdyby nie jego doświadczony zespół. Powinien on więc zadbać odpowiednio wcześnie o to, aby w jego zespole znalazły się odpowiednie osoby do pracy. Nie zawsze sam kierownik może wpływać na dobór ludzi do pracy, gdyż w większości przypadków decydują o tym rekruterzy. Jednak to właśnie kierownik powinien wiedzieć, jakich ludzi potrzebuje najbardziej.
Kogo nie może zabraknąć w dziale marketingu?
Kiedy kierownik marketingu rekrutuje ludzi do pracy, powinien postarać się o to, aby byli oni odpowiednio zróżnicowani. Najlepiej, jeśli każdy ma kompetencje, które wzajemnie się uzupełniają. Dzięki temu można bowiem rozwiązać znacznie szybciej pojawiające się regularnie problemy. Dział stworzony z ludzi o różnorodnych kompetencjach to również szansa na obsłużenie większej ilości klientów oraz zaproponowanie bardziej różnorodnych rozwiązań aktualnym klientom.
Kierownik marketingu powinien zadbać o to, aby w jego dziale znalazły się zarówno osoby z dużym doświadczeniem, jak i osoby, które będą chciały wziąć na siebie mniej skomplikowane obowiązki. Dzięki temu odciążą oni specjalistów z najłatwiejszych, powtarzalnych zadań. A oni będą mogli skupić się na zadaniach koncepcyjnych oraz tych, które wymagają dużo większego doświadczenia oraz wiedzy z zakresu marketingu.