W szeregach dużych firm coraz częściej na stanowisku kierownika marketingu pracują młodzi ludzie z pokolenia milenialsów. Są oni nastawieni na karierę, co powoduje, że szybko awansują oraz są bardzo doceniani przez przełożonych. Po objęciu nowego stanowiska stają jednak przed dużym wyzwaniem, jakim jest prowadzenie efektywnej komunikacji ze swoim zespołem. Jakie strategie komunikacyjne powinien wdrożyć w swoim zarządzaniu kierownik marketingu, aby bez problemu przekazywać swoje oczekiwania innym?
Po pierwsze, młody kierownik marketingu musi umieć wyjść poza schemat porozumiewania się wyłącznie w sposób wirtualny. Pokolenie milenialsów doskonale radzi sobie z wymienianiem się mailami, czy wiadomościami na chatcie, jednak ma problem z bezpośrednim komunikowaniem swoich potrzeb w realnych sytuacjach. Wyjście poza swoją strefę komfortu jest jednak w tej sytuacji absolutnie niezbędne. Komunikacja twarzą w twarz pozwala bowiem znacznie efektywniej oddziaływać na ludzi.
Młody kierownik marketingu powinien umieć również umieć skupiać uwagę rozmówcy na sobie, samemu również z uwagą słuchając drugiej strony. To często problem wielu młodych osób, które kompulsywnie zaglądają do telefonów. Podczas rozmów z innymi jest to nie tylko nieuprzejmie, ale również powoduje, że rozpraszamy się, zamiast skupić na celu komunikacji.