Jak znaleźć najlepszego kandydata na kierownika marketingu?

kierownik marketingu rekrutacja

Praca kierownika marketingu może bardzo różnić się w zależności od oczekiwań firmy, w której szuka zatrudnienia. Jej zakres wynika w dużej mierze z wielkości firmy oraz poziomu rozwinięcia działań contentowych dotyczących marek firmy. Zupełnie inaczej bowiem wygląda sytuacja, w której kierownik marketingu musi od początku budować dział marketingowy, a zupełnie inaczej kiedy przychodzi do firmy o bardzo długiej historii z jasno określoną strategią w tym zakresie.

Czym więc powinien kierować się rekruter, kiedy szuka odpowiedniej osoby na takie stanowisko?

Przede wszystkim rekruter musi brać pod uwagę sytuację firmy, o której wspomnieliśmy wyżej. Jeśli jest to firma bez jasno określonej strategii, może okazać się, że lepszym nabytkiem będzie ktoś, kto ma duże doświadczenie w działaniach marketingowych. Będzie mu bowiem łatwiej zbudować od zera cały dział oraz opracować długofalową strategię jego działania. W sytuacji, w której pozycja działu jest już unormowana, powinien poradzić sobie również mniej doświadczony menadżer. Może on wnieść do firmy również wiele ciekawych, nowoczesnych rozwiązań, których poprzedni kierownik nie wdrażał.

Rekruter, który przyjmuje kierownika marketingu, musi więc dobrze zapoznać się ze sposobem działania działu. Dzięki temu będzie w stanie przekazać kandydatom, jakie wyzwania czekają na nich w nowej pracy. Łatwiej mu też będzie określić, jakiego kierownika potrzebuje dział.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista / Specjalistka ds. Patronatów i Partnerstw Marketingowych

    STOWARZYSZENIE POLSKI KOMITET NARODOWY UNICEF

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Twoje zadania: Aktywne wyszukiwanie i ocenianie wydarzeń biznesowych i branżowych, które mogą służyć jako platforma dla promowania misji i celów UNICEF Analiza możliwości zaangażowania...

  • Specjalista marketingowy

    Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Miejsce pracy: Warszawa Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za realizację zadań związanych z osiąganiem celów marketingowych i promocją produktów, a w szczególności za: uczestniczenie...

  • Specjalista ds. Produktu Serwisowego

    Bergerat Monnoyeur sp. z o.o.

    Lokalizacja: wielkopolskie/ Komorniki, ul. Krzysztofa Kolumba 15

    Dodane: wczoraj

    Zakres obowiązków: Przygotowywanie bazy prototypów potrzebnych do budowania oferty produktu serwisu Aktualizacja cenników produktowych Zarządzanie projektami serwisowymi w zakresie oferowanych...

  • Pracownik ds. organizacji wydarzeń

    Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Wrocław

    Dodane: wczoraj

    Do podstawowych obowiązków należy obsługa administracyjno-organizacyjna wydarzeń artystyczno-naukowych organizowanych przez Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w...