Praca jako kierownik marketingu jest bardzo wymagająca, ale również rozwijająca, a także satysfakcjonująca, szczególnie pod względem zarobków. Dla wielu osób jest kierunkiem wyznaczającym strategię rozwoju zawodowego oraz motywacją do działania podczas wykonywania swoich obowiązków na niższych stanowiskach. Jakie wymagania stawiają firmy osobom aplikującym do pracy jako kierownik marketingu?
Prestiżowe firmy w pierwszej kolejności sprawdzają, czy kandydat na kierownika marketingu ma ukończone studia wyższe. Najlepiej widziane są oczywiście studia kierunkowe, związane z zarządzaniem. Dodatkowym plusem mogą być również studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę powiązaną z kierowaniem zespołem, projektami czy też strategią. Drugim, równie istotnym aspektem jest doświadczenie. Minimalne doświadczenie wymagane na stanowiskach menadżerskich zwykle wynosi od trzech do pięciu lat.
Oczywiście samo doświadczenie to tylko połowa sukcesu. Liczą się głównie umiejętności, które za nim stoją. Kierownik marketingu musi przede wszystkim umieć stworzyć oraz wdrożyć strategię marketingową. Dobry kierownik potrafi oszacować budżet niezbędny dla danej strategii, zna narzędzia marketingowe, pozwalające projekt ten zrealizować, a także operuje świetnie językiem obcym, dzięki któremu z powodzeniem będzie mógł nadzorować projekty we współpracy z zespołami międzynarodowymi.