Jakie wymagania trzeba spełniać, aby móc pracować jako kierownik marketingu?

kierownik marktetingu wymagania

Praca jako kierownik marketingu jest bardzo wymagająca, ale również rozwijająca, a także satysfakcjonująca, szczególnie pod względem zarobków. Dla wielu osób jest kierunkiem wyznaczającym strategię rozwoju zawodowego oraz motywacją do działania podczas wykonywania swoich obowiązków na niższych stanowiskach. Jakie wymagania stawiają firmy osobom aplikującym do pracy jako kierownik marketingu?

Prestiżowe firmy w pierwszej kolejności sprawdzają, czy kandydat na kierownika marketingu ma ukończone studia wyższe. Najlepiej widziane są oczywiście studia kierunkowe, związane z zarządzaniem. Dodatkowym plusem mogą być również studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę powiązaną z kierowaniem zespołem, projektami czy też strategią. Drugim, równie istotnym aspektem jest doświadczenie. Minimalne doświadczenie wymagane na stanowiskach menadżerskich zwykle wynosi od trzech do pięciu lat.

Oczywiście samo doświadczenie to tylko połowa sukcesu. Liczą się głównie umiejętności, które za nim stoją. Kierownik marketingu musi przede wszystkim umieć stworzyć oraz wdrożyć strategię marketingową. Dobry kierownik potrafi oszacować budżet niezbędny dla danej strategii, zna narzędzia marketingowe, pozwalające projekt ten zrealizować, a także operuje świetnie językiem obcym, dzięki któremu z powodzeniem będzie mógł nadzorować projekty we współpracy z zespołami międzynarodowymi.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. relacji z klientami marek luksusowych

    Auto Fus Group sp. J.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Opis stanowiska budowanie trwałego kontaktu oraz utrzymywanie relacji z Klientami marek luksusowych, analiza zapotrzebowania Klientów, organizacja eventów dla Klientów, ścisła współpraca z...

  • Key Account Manager (Reklama i Media)

    Action S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Zamienie (pow. piaseczyński, gm. Lesznowola), między Warszawą, a Piasecznem

    Dodane: wczoraj

    OPIS STANOWISKA: Szukamy dynamicznej i kreatywnej osoby do naszego zespołu! Jeśli masz doświadczenie w pracy z domami mediowymi i znasz specyfikę rynku digital, ta oferta jest dla Ciebie. Twoje...

  • Specjalista Produktowy Multiagencyjny

    GRUPA PZU

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Kłodzko

    Dodane: wczoraj

    Wsparcie Kierownika Sprzedaży w realizacji planów i zadań sprzedażowych Wdrażanie nowych produktów i przeprowadzanie akcji sprzedażowych Analizowanie rynku ubezpieczeniowego oraz monitoring...

  • Młodszy specjalista ds. przychodów marketingowych

    Super-Pharm

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Zakres zadań: Aktywna sprzedaż dostawcom produktów marketingowych Budowanie relacji z partnerami biznesowymi oraz prowadzenie negocjacji handlowych dotyczących usług marketingowych, w tym akcji...