Coraz więcej firm rezygnuje z typowej pracy biurowej, decydując się na zdalne zarządzanie zespołem. Powoduje to, że wiele firm zamyka stałe działy, a ich zadania zleca wyspecjalizowanym w danych dziedzinach przedsiębiorstwom lub freelancerom. Powoduje to znaczne obniżenie kosztów oraz często podniesienie jakości świadczonych usług. Pojawia się jednak pytanie, czy w ten sam sposób może pracować również kierownik marketingu? Czy w tej roli sprawdzi się freelancer, który nie będzie na stałe zatrudniony w firmie?
Kierownik marketingu, który pracuje zdalnie, to coraz popularniejsza forma zarządzania zespołem, która jednak wciąż nie jest aż tak rozpowszechniona. Aby zarządzać zespołem specjalistów ds. marketingu z dowolnego miejsca na świecie, trzeba mieć odpowiednią wiedzę, którą w Polsce trudno zdobyć. Outsourcing wciąż nie budzi bowiem wystarczająco dużego zaufania wśród wielu przedsiębiorców. Zarządzanie zespołem rozproszonym to jednak coś, co czeka prędzej czy później każdego menadżera. Popularność pracy zdalnej bowiem wciąż rośnie.
Kierownik marketingu musi sobie zdawać sprawę z ogromnych szans, jakie daje współpraca zdalna, ale również powinien wiedzieć, jakie zagrożenia to za sobą niesie, po to, aby mógł je zawczasu wyeliminować. Outsourcing stanowisk decyzyjnych ma więc szansę się udać, o ile osoby, które się nim zajmą, będą gotowe nauczyć się nowego stylu współpracy.