Kierownik marketingu w hotelu ma bardzo ciekawą pracę, która pozwala mu skutecznie się rozwijać oraz z przyjemnością wykonywać obowiązki zawodowe. Jego praca jest bardzo urozmaicona, pozwala działać kreatywnie, ale również wymaga posiadania umiejętności analitycznych. Nie zawsze jest to typowo biurowa praca, często wymaga zaangażowania w różnorodne eventy promocyjne, bycia pośród gości. To powoduje, że nie sposób się w niej nudzić.
Jakie zadania na pewno wykonuje właściwie każdy kierownik marketingu w hotelu?
Kierownik marketingu w hotelu przede wszystkim zajmuje się wszelkimi działaniami, mającymi za zadanie zwiększyć sprzedaż miejsc hotelowych. Jest więc osobą odpowiedzialną za tworzenie pozytywnego wizerunku miejsca w różnych przestrzeniach publicznych oraz w social mediach. Dba także o to, aby wizerunek ten był spójny z realnym miejscem. Odpowiada więc za dobór strategii komunikacji z klientami, materiałów promocyjnych, a następnie wdrażanie tej strategii w życie.
Kierownik marketingu musi umieć natychmiastowo reagować na wszelkie kryzysowe sytuacje związane z wizerunkiem hotelu. Goście są zwykle bardzo wymagający, a co za tym idzie, trzeba umieć się z nimi porozumieć, z pomysłem odpowiadać na krytykę oraz umieć w ciekawy sposób wynagrodzić gościom ewentualne niedogodności związane z pobytem.