Kreatywność czy analityczny umysł?

kreatywność czy analityczny umysł

Marketing to taki obszar naukowy oraz biznesowy, który często postrzegany jest jako dział wymagający dużej ilości kreatywności. W praktyce jednak okazuje się, że kierownik marketingu musi mieć opanowane przede wszystkim zdolności analityczne, które są mu niezbędne do pracy oraz zarządzania zespołem. Czy w takim razie kreatywność jest mu zdecydowanie zbędna?

Kierownik marketingu, tak samo, jak i inne osoby, które wybierają pracę w tym dziale, musi mieć opanowane bardzo różnorodne umiejętności, często na pierwszy rzut oka sprzeczne ze sobą. Z jednej strony musi być bardzo pomysłowy. Praca w marketingu wymaga bowiem generowania wielu różnorodnych pomysłów, które będą inspiracją do tworzenia kampanii, reklam oraz innych materiałów reklamowych. Kreatywność przydaje się również na etapie określania strategii rozwoju dla działu marketingu. Jednak w tym obszarze dużo ważniejsze są umiejętności analityczne.

Dlaczego analityczny umysł to coś, co musi mieć kierownik marketingu? Przede wszystkim dlatego, że musi umieć ocenić efektywność zastosowania wybranych środków marketingowych, przełożyć to na liczby oraz umieć przedstawić je za pomocą wykresów i innych narzędzi analitycznych. Powinien mieć zatem opanowaną obsługę różnorodnych programów analitycznych, które pomogą mu poradzić sobie z tymi zadaniami.

Podobne Posty
2 Responses
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. wsparcia sprzedaży

    Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach

    Lokalizacja: mazowieckie/ Siedlce

    Dodane: dzisiaj

    - współpraca z agentami ubezpieczeniowymi:- obsługa kontrahentów (telefonicznie i mailowo),- przygotowywanie ofert ubezpieczeniowych,- rozwiązywanie problemów (produktowych i systemowych)...

  • Specjalista d/s analiz i badania rynku

    Powiatowy Urząd Pracy w Kutnie

    Lokalizacja: łódzkie/ Kutno

    Dodane: wczoraj

    Wykonywanie analiz rynkowych. Projektowanie badań rynkowych,metodologii badawczej. Opracowywanie raportów,rekomendacji oraz prezentacji z badań. Ścisła współpraca z zespołem badawczym....

  • Dekorator

    AGATA Spółka Akcyjna

    Lokalizacja: łódzkie/ Łódź

    Dodane: wczoraj

    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Dbanie i przygotowanie ekspozycji towarów w sklepie zgodnie ze standardami marki AGATA S.A.; Nadzór nad poprawną ekspozycją towarów;...

  • Specjalista do spraw marketingu i handlu

    Miejski Urząd Pracy w Kielcach

    Lokalizacja: świętokrzyskie/ Kielce

    Dodane: wczoraj

    wg stanowiska Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), administracyjne, kierunek: marketing, reklama, zarządzanie Uprawnienia: Prawo jazdy kat. B Uprawnienia: umiejętność...