Praca w marketingu: wyobrażenia kontra rzeczywistość

praca w marketingu

Praca jako kierownik ds. marketingu to często marzenie wielu osób, które kończą studia, a nie czują się mocni w zawodach analitycznych. Wielu z nich wydaje się bowiem, że praca w tego typu dziale wymaga przede wszystkim kreatywności oraz humanistycznego patrzenia. W praktyce okazuje się często, że nie jest to prawda. Marketing to bardzo często wykresy, tabelki oraz statystyki. Jakich wyobrażeń o tym dziale nie powinni mieć studenci, którzy do nich aplikują?

Jeszcze nie tak dawno jednym z bardziej popularnych kierunków studiów był marketing i zarządzanie. Wiele osób, które zdecydowały się na tego typu studia, było jednak rozczarowanych tym, że wcale nie łatwo znaleźć po nich pracę. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest to dział, w którym szczególnie stawia się na doświadczenie oraz umiejętności praktyczne. Teoretyczna wiedza podawana na studiach często niewiele ma wspólnego z aktualnymi trendami w branży. Bardzo szybko bowiem zmienia się ona w związku z postępem technologicznym.

Osoby, które dążą do tego, żeby pracować jako kierownik marketingu, często już na etapie aplikacji popełniają błąd, przygotowując swoje CV oraz inne dokumenty w zbyt kreatywny sposób. Dokumenty te nie muszą być całkowicie klasyczne, jednak przesadzanie z elementami graficznymi może wywołać zupełnie odmienny efekt od zamierzonego. Nawet najciekawsze z nich nie przykryją bowiem braku wymaganego doświadczenia.

Podobne Posty
Zostaw odpowiedź

Najnowsze oferty pracy:

  • Specjalista ds. relacji z klientami marek luksusowych

    Auto Fus Group sp. J.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Opis stanowiska budowanie trwałego kontaktu oraz utrzymywanie relacji z Klientami marek luksusowych, analiza zapotrzebowania Klientów, organizacja eventów dla Klientów, ścisła współpraca z...

  • Key Account Manager (Reklama i Media)

    Action S.A.

    Lokalizacja: mazowieckie/ Zamienie (pow. piaseczyński, gm. Lesznowola), między Warszawą, a Piasecznem

    Dodane: wczoraj

    OPIS STANOWISKA: Szukamy dynamicznej i kreatywnej osoby do naszego zespołu! Jeśli masz doświadczenie w pracy z domami mediowymi i znasz specyfikę rynku digital, ta oferta jest dla Ciebie. Twoje...

  • Specjalista Produktowy Multiagencyjny

    GRUPA PZU

    Lokalizacja: dolnośląskie/ Kłodzko

    Dodane: wczoraj

    Wsparcie Kierownika Sprzedaży w realizacji planów i zadań sprzedażowych Wdrażanie nowych produktów i przeprowadzanie akcji sprzedażowych Analizowanie rynku ubezpieczeniowego oraz monitoring...

  • Młodszy specjalista ds. przychodów marketingowych

    Super-Pharm

    Lokalizacja: mazowieckie/ Warszawa

    Dodane: wczoraj

    Zakres zadań: Aktywna sprzedaż dostawcom produktów marketingowych Budowanie relacji z partnerami biznesowymi oraz prowadzenie negocjacji handlowych dotyczących usług marketingowych, w tym akcji...