Dział marketingu to często miejsce, w których chce pracować wiele osób kończących studia związane z zarządzaniem. Praca w nim wymaga łączenia wielu umiejętności z różnorodnych dziedzin. Największe szanse w nim mają osoby, które są w stanie połączyć zdolności analityczne z kreatywnym podejściem. Często motywacją do pracy w tego typu dziale jest chęć awansowania na stanowisko zarządcze i praca, chociażby jako kierownik ds. marketingu. Czy to najlepszy cel, jaki może mieć osoba pracująca w dziale zajmującym się marketingiem?
Chęć awansu to najczęściej potrzeba każdego pracownika, który od pewnego czasu wykonuje swoje obowiązki na tym samym stanowisku. Pogoń za lepszymi zarobkami, które idą z nim w parze, nie zawsze jest jednak dobrą motywacją do pracy. Nawet jeśli marzy nam się praca jako kierownik ds. marketingu, musimy mieć w pamięci fakt, że droga do takiego stanowiska często jest dużo dłuższa, niż może się wydawać.
Jeśli nie mamy innej motywacji do pracy w marketingu, możemy zniechęcić się brakiem wymarzonego awansu. Powinniśmy więc zastanowić się, czy mamy też inne cele w naszej karierze. Może być to chęć pracy przy najciekawszych projektach lub chociażby chęć rozwoju. Dobrze też, jeśli nasza codzienna praca sprawia nam satysfakcję oraz jeśli zaakceptujemy, że nie każdy sprawdzi się w roli kierownika ds. marketingu.